الجمعة 20 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

رواية روعة بقلم سلوي الفصول من الثاني عشر للرابع عشر

انت في الصفحة 1 من 12 صفحات

موقع أيام نيوز

الفصل السابع معايرة
ودي كانت اول مرة وبعد كده توالت الاهانات اللي كتير كانت بتوصل للضړب وكان بيكمل انه في نفس اليوم ولما اقوله 
انا انت ضړبتني من كام ساعة 
كان يقول ببرود 
ا زياد انت من حقي في اي وقت غلطتي واخدتي جزاءك وانا دلوقتي عايزك ولو قلتي لأ حاخده بردوا بنفس الطريقة. 
وكتير كان بياخدوا بنفس الطريقة لاني کرهت صوته ونفسه وکرهت نفسي واحتقرتها. والحقيقة جيت في وقت كنت قرفانه من حياتي وحاولت أتأقلم اني اعيشها بمرها ومرها عشان مفيش حلوها والحمد لله علي كل شيء عدي كام شهر تقريبا اربع شهور اسبوع اهانات صوتيه واحيانا بشوية ضړب كده...هههههههه هم يضحك وهم يبكي وفي اسبوع كان عدي هادي كده فحبت عليا تعمل شوية اكشن  

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
وقتها كنا اخر الاسبوع وكالعادة هو اخد اولاده فسحهم وسابني انفض البيت رجع كنت خلصت وخلصت فدخلت هي اوضتها وانا كنت باخد دش بعد يوم طوييييييييل متعب جدا خرجت لقيته منتظرني في الغرفة وشه احمر من كتر الڠضب واولاده الولاد واقفين جنب باب الغرفة من الناحيتين مربعين ايدهم وساندين ظهرهم علي الحيطة وعليا واقفة قدام باب غرفتها وبتبص لي بانتصار اټخضيت قوي حسيت بان حاجة وحشة قوي حتحصل. 
انا في ايه حصل حاجة مش كنتم كويسين. 
محدش رد دخلت الغرفة وشوفته علي وضعه خفت من شكله قوي قولت وانا برجع خطوات لورا 
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
انا في ايه 
ولقيت ولاده وقفوا سدوا الباب حسيت اني في مصيدة وصدري طالع نازل مش قادرة اخد نفسي. 
قرب مني ا زياد رفع ايده وصفعني علي وجهي. 
ا زياد يعني مش كفاية ان اتجوزتك وانت مطلقة قبل كده شفقة وكمان حرامية. 
انا حرام عليك كفاية ذل فيا بقي انا عمري ما كنت حرامية انت مفتري اتقي ربنا فيا انت عندك بنت مش خاېف انها تتجوز واحد يبهدلها زي ما انت مبهدلني وساكتة بتعلم اولادك ايه اتقي الله اتقي الله فيا يا اخي. 
انا قولت كده وهو نزل ضړب فيا بايده ورجله وقال اثناء فعله 
ا زياد انت بتقولي لي كده انا عندي بنت بس عمري ما حرميها زي اخوكي ما رماكي كده من ساعة ما اتجوزنا عمره ماجه يطمن عليكي ولو روحتي اشتكيتي انا متاكد انه حيكمل فيكي ضړب وحيعتذر لي هو اصلا لما صدق ورماكي. 
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
كلامه كان بيوجع اكتر من الضړب قدام اولاده وصعبت عليهم جدا حتي عليا اللي طلعت الانسيال بتاعها بعد ما كذبت وقالت انها سابته علي التسريحة ومش لاقياه وجريت عليه. 
عليا خلاص يا بابا لقيته سيبها. 
هو كان حاسس اني عبئ عليه او متضايق لأنه دايما شايف رفضي ليه ما كنش سامعها وبيكمل لحد اولاده ما شالوه من عليا واترجوه. 
ولاده الشباب خلاص يا بابا حتموت في ايدك سيبها. 
وبعدوه عني بالراحة خرجوا وقفلوا الباب وراهم. مقدرتش اقوم فضلت كتير في مكاني لحد ما قدرت اقوم وبصيت في المراية فضلت اعيط پقهر شديد كل حته في جسمي زرقا حتي وشي. 
سمعتهم وهما بيتكلوا وبيقولوا الي عليا. 
الشباب انت السبب تأكدي الاول اللي حصل لها كتير وبسببك. 
ا زياد هي تستاهل اكتر من كده. 
تاني يوم روحت الشغل الكل مشفق عليا اتعودوا اروح الشغل مضړوبة بس المرة دي كانت اقوي بكتير قوي حاولت اغطي علي قد ما اقدر بطرحة وهدوم باكمام وجيبة طويله وبردوا اللي يقرب من يشوف بقع الزرقا الكبير اللي في وجهي وده غير نظرة الشماتة في عين هادي اللي ما حاولش حتي يخبيها ولاحظها كل زمايلنا. بعد الشغل كنت عايزة اروح المقاپر ازور بابا مش عارفة ليه روحت الي لؤي لقيت نفسي ادام البيت طلعت خبطت فتحت رحمة كان شكلها غريب لاحظت وما اتكلمتش دخلت لقيت لؤي ولأول مرة زي ما يكون مكسور وبردوا ما سالتش كان قاعد في الصالة دخلت وشيلت الطرحة بصيت له ودموعي نزلت مش عارفة امنعها. 
انا انا مش عارفة جيت ليه وازاي بس بما اني جيت فاحب اوريك وشي شايف اللي فيه جسمي كله كده بقع حمرا وزرقا و كله وارم واحب اقولك اختك بقت شغالة وحاجة تانية ما ينفعش اقولها قالي صريحة انت عشان البيت وتلبيني عارف ايه اللي يوجع اكتر بكيت

انت في الصفحة 1 من 12 صفحات