الجمعة 20 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

رواية روعة الروعة الجزء الثاني الفصول من الخامس للثامن

انت في الصفحة 1 من 17 صفحات

موقع أيام نيوز

الصلاة والسلام على أشرف المرسلين
الحلقة الخامسة والسادسة
سوزي بخبث طبعا ماهو كان عامل حساب اليوم ده كويس وعايش في دور الرجل المثالي عشان لو الحقيقة انكشفت تكوني اتعلقتي به وتترددي زي ما أنت عاملة دلوقتي.
ماهي باكية أنا مش بس اتعلقت بيه أنا حاسة أن روحي انسحبت مني لما مشي ساعتها للحظة عينه جات في عيني ووجعتني قوي نظرته لي مش حاسة ممكن أقدر أعيش من غيره.
سوزي بحنان بعد الشړ عنك يا قلبي كل حاجة في الأول صعبة وخصوصا أنه كان متعمد يبعدك عني وعن دنيتك عشان مايبقش لك اهتمامات غيره بكرة لما ترجعي لصحاباتك وحياتك مش يكون عندك وقت تفكري فيه أنت مش متخيلة شغل الجمعية اتوسع قد أيه ده أنا محتاجكي قوي ده غير أننا هنبقى دايما مع بعض أنت وحشاني جدا.

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
اڼفجرت ماهي بالبكاء فجأة فوالدتها تظن أنها طفلة ستلهيها ببعض الالعاب لا تعلم أنها قد تخلت عن سذاجتها منذ عرفته وجعل لحياتها هدف ومعنى ولكنها للأسف لم تستطع التخلي عن ضعفها وترددها لذا فهي عاجزة على اتخاذ قرار بموقف شائك كهذا لذا فقد عادت لعادتها القديمة وستترك زمام الأمر بيد الأخرين ولتنتظر علاما سينتهي الأمر.
لم تعي أمها شئ عن الصراع بداخلها فضمتها برفق وهي تربت عليها بحنان ظنا منها أنها تبكي غدر حبيب محتال.
فجرا بشقة محمود
تململت نورا بفراشها وفتحت عينيها لتجد عيني محمود يتفحصنها بلهفة.
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
نورا بدهشة صباح الخير.
محمود بلهفة صباح النور يا قلبي عاملة أيه دلوقتي أنت كويسة.
عقدت عينيها بحيرة للحظة ثم توالت بذاكرتها أحداث أمس المؤسفة فارتسم الألم بملامحها وأجهشت فجأة بالبكاء.
محمود بقلق نورا أنت لسه تعبانة حاسة بأيه يا حبيبتي.
نورا پبكاء ولادي يا محمود ولادي أنا معملتش حاجة مش هاقدر أبوص لهم تاني.
محمود بحنان وهو يحتضنها برفق أنت ست الناس كلها ومحدش اصلا يقدر يرفع عينيه فيكي وهتفضلي طول عمرك رافعة راسك للسما رافعا رأسها المنكس باطراف انامله أنت معملتيش حاجة تتكسفي منها الولاد أنا فهمتهم كل حاجة في موضوع القضية وهما أصلا مكنوش مصدقين الكلام الفارغ ده واتفقوا ان محدش منهم هيجيب سيرته بأي شكل ولو حتى من بعيد ولا هيفتحوا الموضوع ده معكي عشان متضايقيش.
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
نورا بامتنان ربنا يخليك لي وما يحرمنيش منك ابد باهتمام وأنت يا محمود قلت لهم ايه عنك وعن نعمات. محمود بهدوء لسه ما اتكلمناش ساعتين ثلاثة كده وهاكلمهم ينزلوا يفطروا معانا ونتكلم. نورا بقلق هتقول لهم ايه محمود بحزم الحقيقة يا نورا مش هاهرب تاني كفاية اللي حصل.
نورا بندم حقك علي أنا اللي غلطانة أنا اللي فضلت ازن عليك أنت من الأول اللي كنت صح ياريت في فضلنا في مكاننا أهو كنا في وسط اهلنا واللي كان هيقبل بينا كان هيبقى عارف ظروفنا بدل اللي حصل ده.
محمود بحنان لا يا نورا متحمليش نفسك فوق طاقتك انا مشيت بسبب حسين كنت خاېف عليه يعدي باللي عديت به كان نفسي يكمل تعليمه ويعيش في وسط الناس رافع راسه. نورا بتوتر هو عامل ايه دلوقتي وقال ايه لنسايبه والبنات واجوازهم وسوزي والناس.. الناس حاسوا بحاجة. محمود مطمئنا خير يا نورا كل اللي ربنا يجيبه خير البنات كل واحدة مع جوزها وهيتجننوا ويطمنوا عليكي حسين ساب مراته عند اهلها عقبال ما تعدي الصدمة وماتشغليش بالك بسوزي ولا غيرها محدش له عندنا حاجة احنا ياما عملنا لهم حساب ومخدناش غير الهم أهم حاجة ولادنا احنا وصلنا بيهم لبر الامان ومش هنسمح لحد يهدهم ولا يكسرهم بابتسامة مغيرا مجرى الحديث تعرفي أن من امبارح منمتش خالص طول الليل بابصلك زي ايام زمان أول ما اتجوزنا لما كنت مش مصدق وخاېف انام اصحى الاقيني باحلم وانت مش معي خضيتيني عليكي يا عمري أوعي تضغطي على اعصابك كده تاني لأي سبب.
نورا بحب ربنا يخليك لي يا محمود وما يحرمنيش منك ابدا.
بعد إفطار متوتر بلا شهية لدي الجميع
محمود بحنان حسين يا حبيبي معلش ممكن تنزل الورشة تشوف الشغل ماشي أزاي عشان في شغل مهم بس أنا مضطر

انت في الصفحة 1 من 17 صفحات